Data publikacji: 2015-09-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Branding w klejach montażowych – PND Futura dla klejów Seleny
Kategoria: BIZNES, Handel
Nie tylko firmy z branży FMCG przykładają szczególną wagę do wyglądu opakowań i wyróżnienia swoich produktów na sklepowych półkach. Przedstawiciele branży budowlanej nie pozostają w tyle.
Choć wydawać by się mogło, że dla klientów (szczególnie profesjonalistów i użytkowników domowych) najistotniejsza jest rozpoznawalna marka, do której mają zaufanie, jakość produktu czy cena, a szczególnie ich relacje to coraz częściej producenci przykładają dużą wagę do wypracowania systemu identyfikacji wizualnej marki, budowania jej tożsamości, by wzmocnić pozycję na rynku i mocniej zaistnieć w świadomości klientów.
Podobnie jak w farbach, także w przypadku takich produktów jak kleje, fugi czy impregnaty projekty opakowań zaczynają odgrywać coraz szerszą rolę, dalece wykraczającą poza informacje o składzie i zastosowaniu. Spójność i konsekwencja w prezentacji produktów danej marki jest skorelowana ze wzmocnieniem jej zalet i wyróżników – benefitów, które mają odróżnić produkt (lub grupę produktów) od konkurencji i ułatwić jej identyfikację zarówno przez dostawców, jak i klientów. Wszak chodzi o to, by to marka sprzedawała produkty, także te przyszłe, korzystając ze wzrostu rozpoznawalności. A ta rozwija się na bazie konsekwentnie wzmacnianego jednolitego wizerunku, bazującego na brand promise (obietnicy marki), spójnego komunikacyjnie i reklamowo.
Design opakowań, nawet takich jak kleje czy fugi, prezentuje styl marki, o czym zatem mówi nam opakowanie? Nawet w branży budowlanej istotne jest podnoszenie atrakcyjności produktu czy pobudzenie wyobraźni kupującego, a nie jedynie przyciągnięcie jego uwagi. Przede wszystkim dzisiejsze opakowania mają wzmacniać identyfikację wizualną i atuty marki. Dobrym przykładem są kleje montażowe Tytan Professional wrocławskiej firmy Selena S.A., globalnego producenta i dystrybutora specjalistycznych produktów chemii budowlanej.
Firma ta postawiła na nowy design trzech opakowań dla tej marki, który wprowadzono w ofercie na rynek rosyjski, włoski, czeski, węgierski, rumuński, bułgarski, kazachstański i turecki. Celem wprowadzonej zmiany jest komunikowanie skuteczności klejów, wspomagające zaufanie do marki, co wizualnie wyrażono za pomocą charakterystycznych grotów (wspartych wyróżnikami funkcjonalnymi w postaci systemu czytelnych symboli i ikon oraz kodów kolorystycznych, charakteryzujących poszczególne linie).
Projekty przygotowała PND Futura, od ponad 24 lat specjalizująca się w brandingu.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel