Data publikacji: 2019-09-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Fresh Market – największe wydarzenie B2B w Polsce na rynku świeżej żywności
Kategoria: BIZNES, Handel
3 października 2019 r. w Ożarowie Mazowieckim w Hotelu Mazurkas odbędzie się XII edycja konferencji Fresh Market gromadząca przedstawicieli sieci handlowych oraz polskich i europejskich producentów warzyw, owoców i kwiatów, a także firm świadczących usługi dla tego sektora.
Konferencja Fresh Market to największe wydarzenie B2B w Polsce na rynku świeżej żywności
i roślin organizowane w nowatorskiej formule kupieckiego centrum handlu. Celem wydarzenia jest umożliwienie producentom i dystrybutorom nawiązania relacji biznesowych z sieciami handlowymi o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Organizatorzy, KJOW sp. z o.o., spodziewają się w tym roku przedstawicieli ponad 20 sieci handlowych, kilkuset dostawców świeżych warzyw, owoców i kwiatów, a także ekspertów z branży. Podczas konferencji zostanie przyznana nagroda „Produkt Roku” dla najbardziej innowacyjnego produktu lub usługi w 2019 r.
Konferencja Fresh Market jest również okazją do poszerzenia wiedzy na temat sytuacji na polskim i światowym rynku świeżych produktów oraz zapoznania się z prognozami ekspertów na najbliższe miesiące.
Podczas konferencji odbędą się panele poświęcone sytuacji na rynku krajowym z udziałem Janusza Bylińskiego (Prezes Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze), Mirosława Łuski (Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej), Mirosława Maliszewskego (Prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej), Wojciecha Nowackiego (Prezes Stowarzyszenia Polski Ziemniak), Witolda Boguty (Prezes Krajowego Związku Producentów Owoców i Warzyw).
Tematyka:
Zmiany klimatyczne, ekstremalne wartości temperatury i częste występowanie susz
oraz jak to wpłynie na produkcję i sprzedaż owoców i warzyw w Polsce w najbliższych latach?
Jakie to będą zmiany i jak się do nich przygotować?
Ostra konkurencja na rynku wymusza zmiany w organizacji zarządzania grupami producenckimi
i dużymi gospodarstwami rolnymi. Czy nadchodzi pora, by rolników prowadzących te biznesy zastąpili profesjonalni menadżerowie?
Producenci kontra sieci handlowe i przetwórcy. Dlaczego skutecznie można zakontraktować produkcję zielonego groszku, a nie można tego zrobić z jabłkami? Dlaczego partnerstwo jest lepsze niż wojna i jak do niego doprowadzić?
Będzie można wziąć także udział w panelach na temat sytuacji na rynkach zagranicznych:
Jaki jest stan i perspektywy eksportu polskich owoców i warzyw 5 lat od wprowadzenia przez Rosję embarga? Czy Ukraina staje się nowym wyzwaniem dla polskich producentów? Jakie nowe zadania stoją przed polskimi eksporterami?
Polska jest za małym rynkiem dla zbytu własnej produkcji. Do kogo eksportować gdy wszystkie kraje dookoła również zwiększają swoją produkcję? Czy handel międzynarodowy zmieni się już
w handel międzykontynentalny?
Polski ziemniak w polskim sklepie. Czy właściwe jest chronienie własnego rynku i czy są skuteczne sposoby na ochronę rynku wewnętrznego przed importem? Czy światowy rynek owoców i warzyw powinien być bardziej otwarty czy zamknięty?
Paneliści: Arkadiusz Gaik (Prezes Stowarzyszenia „Unia Owocowa”), Janusz Andziak (Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki), Ireneusz Komorowsk (Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej), Marek Słowiński (redaktor portalu fresh-market.pl).
Odbędą się także:
Panel dyskusyjny „Handel owocami i warzywami – pewne są tylko zmiany”, który poprowadzi Marek Jezierski.
Prelekcja „Polski rynek owoców i warzyw – najważniejsze fakty. Prognozy dla rynku owoców
i warzyw na najbliższy sezon” – Marek Słowiński, redaktor portalu fresh-market.pl.
Prelekcja firmy Carton Pack.
Informacja w języku polskim i angielskim na temat konferencji, spis uczestników i wystawców oraz nominowane produkty do Fresh Market Award 2019 oraz dokładny program prelekcji i paneli znajdują się na stronie www.freshmarket.com.pl
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel