Data publikacji: 2017-05-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Innowacyjny program lojalnościowy Starbucks w nowej odsłonie
Kategoria: BIZNES, Handel
Starbucks wdraża nową formułę programu lojalnościowego, do którego jako pierwsi w Europie dostęp będą mieli klienci w Polsce i Czechach. Użytkownicy Starbucks Rewards będą korzystać z nowego systemu zliczania Gwiazdek oraz możliwości zdobycia Złotego Statusu.
Starbucks Rewards to jedyne na polskim rynku rozwiązanie łączące program lojalnościowy z kartą pre-paid. W 2015 roku marka wprowadziła do programu możliwość dokonywania płatności za pomocą telefonu przy użyciu aplikacji Starbucks CEE. 31 maja 2017 r. program lojalnościowy My Starbucks Rewards zmieni się w Starbucks Rewards, tym samym dostosowując swoje zasady do znanych klientom zza oceanu. Oprócz wprowadzenia Złotego Statusu i związanych z nim nowych benefitów, zmienione zostaną także reguły premiowania zakupów. Za każde 2 zł wydane w kawiarni użytkownik otrzyma 1 Gwiazdkę. Uzbierane w ten sposób Gwiazdki wymieniane są na darmowe napoje oraz zapewniają szereg dodatkowych korzyści.
Złoto dla klientów Starbucks
Atrakcyjną nowością w programie, która ucieszy lojalnych klientów, jest możliwość uzyskania przez nich Złotego Statusu. Jego osiągnięcie gwarantuje dodatkowe benefity podczas zakupów w kawiarni. Użytkownicy programu, którzy zgromadzą co najmniej 200 Gwiazdek w ciągu roku, zostaną nagrodzeni przez Starbucks specjalnym Złotym Statusem, a wszyscy, którzy byli zarejestrowani w programie przed jego zmianą, otrzymują go automatycznie na okres 12 miesięcy. Oprócz podstawowych benefitów programu, w tym dostępu do wielu ofert i promocji specjalnych, darmowego napoju po uzbieraniu 80 gwiazdek oraz możliwości bezpłatnej wymiany podstawowego espresso na przygotowane na bazie ziaren z aktualnej oferty sezonowej, właściciel Złotego Statusu otrzymuje również upominek urodzinowy oraz może wybrać bezpłatny dodatek (shot espresso, syrop lub bita śmietana) do każdej transakcji.
– Zmiany, które wprowadzamy do programu lojalnościowego Starbucks to bardziej atrakcyjna forma nagradzania lojalnych klientów – mówi Aleksandra Karolczyk, Starbucks Loyalty Manager CEE. – Wdrożenie nowych zasad pozwala na premiowanie proporcjonalnie do wydanych środków, niezależne od ilości wizyt w kawiarni. Dzięki temu klienci mają szansę zbierać jeszcze więcej Gwiazdek za zakupy oferty napojów czy jedzenia, a także kaw ziarnistych, kubków i innych akcesoriów – dodaje.
Kapitał lojalności
O tym, jak wielu zadowolonych klientów przyciąga program Starbucks Rewards na całym świecie, może świadczyć choćby fakt, że w samych Stanach Zjednoczonych ma już ponad 13 milionów aktywnych użytkowników. Amerykanie chętnie korzystają ze Starbucks Rewards, a ich transakcje za pośrednictwem programu stanowią już 36% ogółu sprzedaży marki na tym rynku. Poza tym, według szacunków Wall Street Journal, obywatele Stanów Zjednoczonych trzymają na swoich Kartach Starbucks ponad 1 biliard USD – więcej niż w niektórych bankach.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel