Data publikacji: 2016-07-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak wybierać materiały budowlane – poradnik
Kategoria: libet, poradnikCzasy, kiedy materiały budowlane i wykończeniowe były trudno dostępne, ograniczając się do monotonnych i często kiepskiej jakości rozwiązań, dawno już za nami. Dziś oferta rynkowa jest niezwykle rozwinięta i obejmuje różnorodne typy produktów, nowoczesne technologie, bogactwo stylów, form i kolorów. Jak szybko zapoznać się z dostępnymi możliwościami i dokonać optymalnego wyboru do swojej inwestycji?
W sieci inspiracji…
Rzadko zdarzają się inwestorzy, którzy od razu mają jasno sprecyzowaną wizję domu i ogrodu. Nawet jeśli korzystamy z pomocy projektanta, dobrze jest określić swoje preferencje. Styl nowoczesny czy klasyczny? Ozdobne detale czy oszczędne formy? Barwy stonowane czy intensywne? Kierunków aranżacji przestrzeni jest mnóstwo. Współcześnie nieocenionym źródłem inspiracji jest internet. Zaczynamy więc od firmowej strony www, która jest bardzo cenną bazą wiedzy o tym, jak możemy wykorzystać interesujące nas wyroby. Przy wyborze tego najwłaściwszego pomocne okazują się tu: krótkie opisy wprowadzające, karty techniczne do pobrania, informacje o parametrach, potwierdzenie zgodności z krajowymi i europejskimi normami, grafiki, zdjęcia (również z gotowych aranżacji), a także porady ekspertów, przekierowania do podobnych, alternatywnych rozwiązań, FAQ czy szablony kontaktowe.
…i możliwości
Doskonałym uzupełnieniem komunikacji z odbiorcami przez www są filmiki montażowe, aplikacje z wizualizacjami przyszłych aranżacji oraz wszelkiego typu akcje promocyjne i edukacyjne, wykorzystujące potencjał tzw. mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy szybko trafić dokładnie na taki przekaz, jaki nas interesuje. Na etapie przeglądania aktualnych trendów w urządzaniu posesji, świetnie sprawdzają się popularne platformy socialmediowe bazujące na udostępnianiu materiałów zdjęciowych. Nawet najatrakcyjniejszy obraz czasem wymaga jednak rozwinięcia w postaci wartościowego tekstu. „Szczególną rolę mają tu do spełnienia blogi firmowe, które na ogół z założenia koncentrują się na konkretnej tematyce, skierowanej do określonej grupy czytelników.”,wskazuje Katarzyna Nosalik z firmy Libet. „Przykładowo, blog natarasie.com pozwala nam uzupełnić przekaz typowo korporacyjnej www o treści prezentujące porady, trendy i ciekawe rozwiązania, związane z aktualnymi kierunkami w architekturze krajobrazu. Blogi zawierają też znacznie więcej zdjęć niż strony internetowe, a język tekstów jest zwykle przystępniejszy dla odbiorcy” – dodaje.
Papier cały czas na topie
Dla tych, którzy jednak wyżej cenią sobie oglądanie tradycyjnych wydawnictw drukowanych, idealną opcją pozostają papierowe katalogi. Zapewniają one przegląd oferty w pigułce i ułatwiają porównywanie poszczególnych jej elementów. W profesjonalnie przygotowanym katalogu, podobnie jak w elektronicznych materiałach, powinien znaleźć się nie tylko krótki opis produktu i podstawowe dane techniczne, ale też jego fotografia i zdjęcie aranżacyjne, które zaprezentuje możliwe sposoby wykorzystania. Ważne jest także, by takie wydawnictwo było atrakcyjne wizualnie i przystępne językowo – jako potencjalni klienci chcemy, by przekaz był dostosowany do nas.
Z bliska…
Nawet najlepszy katalog czy strona internetowa nie są w stanie wiernie oddać faktury czy kolorystyki danego produktu. Dlatego przed podjęciem decyzji zakupowej bardzo ważne jest obejrzenie go „na żywo”. Istotną pomocą są w tym względzie markety budowlane, w których możemy znaleźć ekspozycje prezentujące poszczególne wyroby. Często jednak, ze względu na ograniczoną powierzchnię handlową i szeroką paletę dostępnego asortymentu, są one stosunkowo skromne. Ponadto, nie zawsze sprzedawcy są w stanie udzielić nam kompleksowych informacji na temat wszystkich dostępnych artykułów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: