Biznes Handel

Lepsza orientacja w sklepie dzięki kolorom

Lepsza orientacja w sklepie dzięki kolorom
Dużo mówi się o zastosowaniu kolorów w konstrukcji POS-ów w celu zwracania uwagi. Stosunkowo rzadko jednak kolor wykorzystywany jest jako wsparcie orientacji w sklepie i wyróżnik poszczególnych działów. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w markecie Edeka Süllau w

Data publikacji: 2019-11-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lepsza orientacja w sklepie dzięki kolorom
Kategoria: BIZNES, Handel

Dużo mówi się o zastosowaniu kolorów w konstrukcji POS-ów w celu zwracania uwagi. Stosunkowo rzadko jednak kolor wykorzystywany jest jako wsparcie orientacji w sklepie i wyróżnik poszczególnych działów. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w markecie Edeka Süllau w Mölln.

Lepsza orientacja w sklepie dzięki kolorom BIZNES, Handel - Dużo mówi się o zastosowaniu kolorów w konstrukcji POS-ów w celu zwracania uwagi. Stosunkowo rzadko jednak kolor wykorzystywany jest jako wsparcie orientacji w sklepie i wyróżnik poszczególnych działów. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w markecie Edeka Süllau w Mölln.

Dużo mówi się o zastosowaniu kolorów w konstrukcji POS-ów w celu zwracania uwagi i budowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Stosunkowo rzadko jednak kolor wykorzystywany jest jako wsparcie orientacji w sklepie i wyróżnik poszczególnych działów. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w markecie Edeka Süllau w Mölln.

Grupa Edeka to potentat niemieckiego segmentu FMCG z roczną sprzedażą na poziomie 53,6 mld euro; 376 tys. pracowników i rocznym wzrostem na poziomie 3,2 proc. By sprawnie operować w całym kraju, z wykorzystaniem specjalistycznej wiedzy o miejscowych produktach i specyfice krajów związkowych, firma powołała spółki-córki zajmujące się poszczególnymi regionami. Te z kolei działają we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Na północy Niemiec, w podlegającym spółce Edeka Nord kraju związkowym Schleswig-Holstein jako jedno z tego rodzaju partnerstw działa Edeka Süllau. Pod tą marką funkcjonuje łącznie 5 sklepów, w tym otwarty jesienią 2018 roku market w miejscowości Mölln.

Charakterystyka obiektu

Sklep w Mölln ma powierzchnię liczącą 2,5 tys. mkw. Mieści się na niej około 30 tys. produktów ze stałej oferty i rotujące co tydzień towary dostępne w ramach czasowych promocji. Po rozbudowie ukończonej w 2018 r. placówkę wyróżnia duży dział owoców i warzyw, bar sushi oraz własna wędzarnia z przeszkloną szafą, do której można zajrzeć i oglądać, jak kruszeje mięso. Chlubą marketu jest także dział z winem z wykwalifikowaną obsługą, chętnie udzielającą porad i rozmawiającą z klientami na temat dostępnych trunków i częstującą nimi konsumentów. – W ostatnich latach, charakteryzujących się rozwojem sprzedaży produktów spożywczych przez Internet, w sklepach stacjonarnych coraz częściej tworzy się działy, które wnoszą do tradycyjnych zakupów dodatkową wartość. Mogą oddziaływać na konsumentów wieloma zmysłami czy po prostu umilać zakupy smaczną przekąską – wszystko, by wizyta w placówce dobrze się kojarzyła i by klienci chcieli dzięki temu do niej wracać – mówi Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska.

A to już wiesz?  24.10.2018 r. Katowice stolicą polskiego eksportu

Wdrożone rozwiązania

W markecie Edeka Süllau dominują jasne szarości, beże i kolory jasnego drewna. Barwy dobrano tak, by – z jednej strony – nie odciągały uwagi od produktów i stanowiły estetyczne tło, a z drugiej, by przywoływały skojarzenia z naturą. Na bocznych ścianach – jako tło napisów z nazwami umiejscowionych bezpośrednio pod nimi działów – zastosowano klinkier w barwach cegły lub kamienia. Żeby jeszcze wzmocnić elegancki charakter wystroju sklepu, sięgnięto po klasyczną czerń w: elementach konstrukcyjnych półek, regałów oraz obudowach widocznych, dekoracyjnych opraw oświetleniowych. Te ostatnie pełnią także dodatkową rolę. – Światło i oprawy oświetleniowe stanowią bardzo istotny element projektu marketu Edeka Süllau w Mölln. Współtworzą elegancki wystrój placówki oraz są dyskretnym nośnikiem koloru. Przygotowane na indywidualnie zamówienie oprawy Globe w formie połówki sfery – od zewnątrz zabarwionej na czarno lub ciemnoszaro, a wewnątrz zdecydowanym, intensywnym kolorem – pozwalają łatwo odróżnić od siebie poszczególne działy. Nad ladą z serami wnętrza opraw są żółte, nad mięsem – czerwone, a na dziale z warzywami i owocami – zielone. W parze z dekoracyjnymi oprawami wiszącymi Globe wykorzystano oprawy akcentujące Agira Plus z odpowiednimi modułami do ekspozycji żywności świeżej. Instalację zintegrowano dodatkowo z systemem zarządzania oświetleniem TRILUX LiveLink. Pozwala on w czasie rzeczywistym regulować intensywność pracy opraw, dostosowując ją do bieżących potrzeb – relacjonuje menadżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. – System LiveLink pozwala także wizualnie wyodrębnić dział win. Zamontowane w nim oprawy domyślnie ustawione są tak, by dawać przyjemne światło znacznie cieplejszej barwy niż oświetlenie ogólne sklepu. Dzięki systemowi zarządzania oświetleniem oprawy mogą być dodatkowo przygaszane podczas wieczornych degustacji i wydarzeń specjalnych, kreując szczególną atmosferę. Wystarczy wybrać w aplikacji mobilnej odpowiedni scenariusz świetlny – dodaje Gabryelczyk. Prócz wymienionych przez eksperta rozwiązań w oczy rzucają się zainstalowane w dziale mrożonek oraz nad kasami oprawy oświetleniowe w formie pierścieni. Ich interesująca estetyka przyciąga wzrok ułatwiając orientację w sklepie i umożliwiając szybkie odnalezienie strefy wyjścia.

A to już wiesz?  Wyprawka szkolna 2014/2105 w sieci

Zastosowane w Edeka Süllau rozwiązania z obszaru wystroju i oświetlenia sprzyjają kreowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych dzięki estetyce otoczenia oraz jego aranżacji ułatwiającej orientację w sklepie. Na poziomie koncepcji klienci powinni czuć się w nim swobodnie i komfortowo oraz być w stanie zawsze odnaleźć wzrokiem dział, do którego chcą trafić w następnej kolejności. Wykorzystane w tym celu dyskretne kody kolorystyczne poszczególnych działów i wyodrębnienie kas dzięki charakterystycznym oprawom oświetleniowym sprzyjają realizacji tych założeń.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Lepsza orientacja w sklepie dzięki kolorom BIZNES, Handel - Dużo mówi się o zastosowaniu kolorów w konstrukcji POS-ów w celu zwracania uwagi. Stosunkowo rzadko jednak kolor wykorzystywany jest jako wsparcie orientacji w sklepie i wyróżnik poszczególnych działów. Na takie rozwiązanie zdecydowano się w markecie Edeka Süllau w Mölln.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy