Biznes Handel

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty
Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu

Data publikacji: 2014-06-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty
Kategoria: BIZNES, Handel

Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu handlowego.

Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty BIZNES, Handel - Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu handlowego.

Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu handlowego. To element, o którym handlowcy często zapominają. Najskuteczniejszą metodą poprawy akustyki jest montaż sufitu podwieszanego ze skalnej wełny mineralnej. Dlaczego? Bo sufit zajmuje jedną czwartą powierzchni pomieszczenia. A odpowiednia jego aranżacja pozwoli także stworzyć ciekawy design we wnętrzu.

Wielkie sieci handlowe i małe butiki od lat pracują nad tym, by zatrzymać klienta jak najdłużej w sklepie. Zgodnie z zasadą: im więcej czasu spędzi on w punkcie handlowym, tym więcej pieniędzy zostawi. Handlowcy sięgają więc po co raz bardziej wyszukane metody „umilenia” zakupów. Odpowiedni wystrój wnętrz i obsługa, czy specjalnie zaprojektowane ułożenie towarów to już standard.

Celem marek jest dziś zbliżenie się do konsumenta, stworzenie i utrzymanie trwałego śladu, stymulując wszystkie zmysły. Stąd w ostatnich latach coraz więcej uwagi poświęca się atmosferze miejsca. Klientów przyciąga się poprzez aromamarketing i muzykę. Niestety w większości przypadków muzyka zamiast przyciągać odstrasza klientów. Dlaczego? Bo jest za głośna, a wnętrza nie mają odpowiedniej akustyki. W efekcie po kilkunastu minutach zakupów klienci są zmęczeni dudniącymi dźwiękami i hałasem wokół. Jedyne o czym marzą to wyjść jak najszybciej z centrum handlowego. Jak więc uniknąć tej pułapki? I dlaczego zadbanie o odpowiednie warunki akustyczne jest taż ważne z punktu widzenia handlowców?

Zmiany konieczne w duże i mniejszych sklepach
W przypadku wielkopowierzchniowych galerii handlowych, mniejszych sklepów i butików akustyka istotna jest w każdym aspekcie. Nie chodzi tylko o wytłumienie hałasu. Równie ważny jest czas pogłosu. Im większy pogłos, czyli odbijanie dźwięków od twardych powierzchni, tym gorsze warunki akustyczne. Tymczasem w przestrzeniach handlowych znajdują się głównie twarde materiały jak szkło, kamień, gips, metal, drewno lub duże powierzchnie ścian. – Pochłanianie dźwięków i obniżenie czasu pogłosu wpływają na ogólny komfort przebywania w sklepie i zrozumienie mowy. A tym samym na lepszą jakość obsługi klient – wyjaśnia Mirosław Jucha, dyrektor marki Rockfon w Polsce. W czasie zakupów doskonałe zrozumienie na linii klient – sprzedawca to już połowa sukcesu. Zachowania konsumenckie są dość łatwe do przewidzenia. Kupujący, który nie zrozumie tego co mówi sprzedawca, a dodatkowo będzie zirytowany i zmęczony hałasem panującym wokół, po prostu wychodzi ze sklepu.

A to już wiesz?  10-lecie sieci „LodyBonano”

Sufit ze skalnej wełny – rozwiązanie do przestrzeni handlowej
Wystarczy spojrzeć do góry, by przekonać się, iż  w sklepach sufity zajmują naprawdę dużą przestrzeń. Zapewniają komfort akustyczny, bezpieczeństwo. Coraz częściej są też nośnikami wizualnej identyfikacji marki i znaków towarowych. Odpowiedź na tak złożone wymagania nie jest łatwa.

Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej w przypadku galerii handlowych. To obiekty o bardzo złożonej strukturze. Każdy punkt ma inne wymagania akustyczne i designerskie. Miejsca o dużej liczbie odwiedzin muszą posiadać wysokiej jakości akustykę, dla zapewnienia skuteczności komunikacji w miłej atmosferze. Halę marketu zaprojektować trzeba inaczej niż poszczególne butiki i salony firmowe. Swoją specyfikę ma także część food court, główne ciągi komunikacyjne oraz strefy  rozrywki. Wszędzie na pewno należy zadbać o wyciszenie hałasu wokół.

Wybór materiałów wykończeniowych jest obecnie bardzo szeroki. Połączenie designu i komfortu akustycznego staje się dużym wyzwaniem. Jednak najlepszym rozwiązaniem odpowiadającym na wszystkie złożone wymagania techniczne i wizualne jest montaż akustycznego sufitu podwieszanego wykonanego ze skalnej wełny mineralnej.  Właściwość pochłaniania dźwięków przez wełnę skalną wynika z jej otwartej struktury, która hamuje ruch powietrza i rozprasza energię emitowaną przez źródło dźwięku.  Takie sufity, m.in. marki Rockfon, posiadają doskonałe parametry w zakresie izolacji akustycznej, termicznej, odporności ogniowej i odporności na wilgoć. Wszystkie te normy potwierdzają liczne badania laboratoryjne i odpowiednie certyfikaty.

Producent zapewnia też bardzo bogaty wybór rozwiązań pod względem łatwości montażu, kolorystyki, tekstury, a także kształtów. Wybór odpowiedniego rodzaju sufitu należy uwzględnić już na etapie projektowania wnętrz sklepów i galerii. – Jednak montaż akustycznych modułów, by poprawić jakość obsługi klienta i wygląd sklepu, możliwa jest także w obiektach już istniejących – zaznacza Mirosław Jucha. I jak dodaje to już dzieje się w Polsce. – Właściciele sklepów i centrów handlowych starszej generacji dostrzegają konieczność zmian wynikającą z wymagań klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na asortyment, ale też na wygląd sklepu. Stąd mamy obecnie sporą falę remontów i renowacji punktów handlowych – mówi.

A to już wiesz?  Maleje rynek jogurtów pitnych

Design w parze w akustyką
Centra handlowe skupiają w jednym miejscu wszystko, czego poszukuje konsument. Przyjemność kupowania w miejscu specjalnie stworzonym do spełniania zachcianek potęgują emocje. Nic więc dziwnego, że właściciele obiektów handlowych wymagają od projektantów wnętrz kreatywności. W sklepie personalizacja wpływa na tworzenie więzi między marką, a jej klientami. Projekt architektoniczny jest dziś najważniejszym czynnikiem wpływającym na odnajdywanie przyjemności, może zadziwiać, zaskakiwać, ale i uspokajać. Desing stał się istotnym orężem w kreowaniu wizerunku brandu oraz w procesie sprzedaży. Pozwala tworzyć wnętrza uwodzące subtelnością, o oryginalnym i niepowtarzalnym charakterze. A długo bagatelizowany przez architektów sufit odzyskał właściwą rangę i stał się integralną częścią koncepcji aranżacji obiektów handlowych. – Stale wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, aby móc zaoferować projektantom maksymalną elastyczność. Dostarczamy im takie produkty, by w zależności od potrzeb mogli sprawić, że sufit „wtopi się w wystrój”, albo wręcz przeciwnie, będzie elementem bazowym pozwalającym na swobodę w kreatywności – mówi Mirosław Jucha z Rockfon.

W miejscach dedykowanych dla wymagających klientów oryginalność i wyjątkowość odgrywają wręcz najważniejszą rolę. Atmosfera spokoju i wyciszenia coraz częściej jest elementem szczególnie pożądanym w sklepach, w których poczucie luksusu uzależnione jest od dyskretnej, ale doskonałej akustyki. Taka przestrzeń jest wyjątkowa i unikalna, a sufit stanowi ważny element wystroju wpływając na zapewnienie komfortu.

Ciekawym rozwiązaniem poprawiającym akustykę pomieszczeń i umożliwiającym zachowanie swobody twórczości artystycznej projektanta są tzw. wyspy akustyczne. To sufity podwieszane w dowolnych kształtach mocowane do stropu za pomocą estetycznych linek stalowych. Poprawią komfort akustyczny i nadają wnętrzom oryginalny wygląd. Z powodzeniem mogą być montowane w poszczególnych punktach handlowych, ale także na większych, otwartych przestrzeniach, gdzie montaż całego sufitu nie jest możliwy.

Przykładem designerskiego wykorzystania sufitów Rockfon w galerii handlowej jest centrum Puerto Venecia w hiszpańskiej Saragossie. Centrum trafiło na czołówki gazet nie tylko jako największe centrum handlowe w Europie. Ogromne zainteresowanie wzbudził także falujący sufit zrealizowany w tym obiekcie przy wykorzystaniu monolitycznych sufitów Rockfon. Biały sufit przypominający delikatną, poruszającą się wstążkę nawiązuje do falowania wody otaczającej centrum handlowe. Sufit zamontowano w ciągu komunikacyjnym o długości 200 m i szerokości 24 m. – Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że sufit wykonany jest z twardego gipsu. Tymczasem to 3.500 mkw. dźwiękochłonnej powierzchni z linii Mono Acoustic. Pozwala kontrolować akustykę na tak dużej, otwartej przestrzeni – wyjaśnia autor koncepcji, Eduardo Simarro z pracowni L35 Arquitectos.

A to już wiesz?  Intermarché z trzema nowymi sklepami

Istotnym elementem wystroju, komfortu przebywania we wnętrzu, ale też kosztów eksploatacji punktu handlowego jest też oświetlenie. Poza oprawą elektryczną równie ważne bywa  odbicie światła. Sufity Rockfon charakteryzuje wysoki współczynnik rozproszenia światła odbitego. Przyczynia się to do dobrego klimatu pomieszczeń, gdyż na suficie nie powstają męczące wzrok jasne plamy, które są uciążliwe dla osób przebywających we wnętrzu. A wysoki współczynnik odbicia światła nawet 87 proc. wpływa też na obniżenie kosztów energii elektrycznej  obiekcie.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Odpowiednia akustyka punktów handlowych: zadowolony klient, większe obroty BIZNES, Handel - Jak zwiększyć o 5-10 proc. wartość sprzedaży w sklepie? Julian Treasure, ekspert z dziedziny dźwięków podpowiada: poprawić akustykę punktu handlowego.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy