Biznes Handel

Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy

Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy
Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to

Data publikacji: 2017-09-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy
Kategoria: BIZNES, Handel

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%.

Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy BIZNES, Handel - Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%.

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), którą w 2015 roku wybierało 21% osób, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci

„Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat® InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat® InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Dodał, że smaczkiem tego badania jest fakt, że Paczkomat® InPost jest wybierany blisko dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe. „Nikt z nas nie lubi czekać w kolejkach, a są one synonimem punktów pocztowych dominującego operatora. Samoobsługowy Paczkomat® będzie w stanie w praktyce w ciągu kilku najbliższych lat w większości zastąpić tradycyjną pocztę. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę, zarówno krajową jak i zagraniczną, i zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi” – podkreśla Brzoska.

Raport Gemiusa przynosi też inne, bardzo dobre dla Grupy Integer.pl, informacje. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

A to już wiesz?  Rowery pełne dobra

„Nic lepiej nie motywuje do pracy nad jakością usług jak informacja, że oferowane rozwiązanie jest doceniane przez coraz większą grupę klientów. Fakt, że dla 50% kupujących w sieci Paczkomat® jest motywatorem do zakupów, powinien być też mocnym sygnałem dla sklepów internetowych. Oznacza on bowiem jedno:  jeśli nie udostępniasz możliwości dostaw poprzez Paczkomat®, to klient może ze swoimi pieniędzmi udać się do konkurenta, który ma taki sam produkt, ale jego przewagą jest możliwość dostaw poprzez Paczkomat®” – zaznacza Rafał Brzoska. 

Paczkomat jest mężczyzną?

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. Jednak o ile w 2015 roku 12% kobiet i 9% mężczyzn korzystających z e-handlu wybierało Paczkomat, to w 2017 roku ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni – 27% wybiera tą formę dostarczenia zakupów wobec 18% wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów® InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oferowanych usług kurierskich oraz zaawansowania technologicznego pozostałych usług logistycznych.

W grupie wiekowej 25-34 lata aż 56% jako formę dostawy, motywującą do zakupów w Internecie wskazało Paczkomat® InPost, a średnie i wyższe wykształcenie ma odpowiednio 54% i 58%.

„Raport Gemius e-commerce w 2017 roku stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów” – powiedział Rafał Brzoska. 

 

O Integer.pl

 

Grupa Integer jest liderem nowoczesnego sektora logistycznego w Polsce. Poprzez nowatorskie rozwiązanie takie jak Paczkomaty® InPost zrewolucjonizowała rynek logistyki dla e-commerce w Polsce i Europie. 

A to już wiesz?  Ofensywa cenowa w sklepach KiK!

Paczkomaty® InPost oprócz Polski i Wielkiej Brytanii – w których funkcjonują kolejno największe sieci – są obecne we Francji i Włoszech, które są kluczowymi dla InPost rynkami. Ponadto w sieci InPost Paczkomaty® funkcjonują w m.in. Czechach, Słowacji, Węgrzech. Oprócz tego Paczkomaty® z powodzeniem są wykorzystywane w sieciach lokalnych firm kurierskich lub pocztowych w takich krajach jak Chile, Estonia, Litwa i Łotwa, Australia, Kolumbia, Islandia czy Irlandia. Na koniec 2016 roku na całym świecie działało ponad 6000 Paczkomatów®, z tego ponad 5000 w sieci InPost.

Najwyższą jakość Paczkomatów® InPost podkreśla otrzymanie licznych wyróżnień międzynarodowych m.in.: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014 czy nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, a ponad to wszystko 4 nagrody World Mail Awards otrzymane w latach: 2010, 2011 oraz 2013. W czerwcu 2016 r InPost został po raz kolejny laureatem konkursu World Post & Parcel Awards i otrzymał nagrodę w kategorii Customer Service.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostawy BIZNES, Handel - Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostawy. W 2017 roku wybierany jest przez 22% klientów, podczas gdy w 2015 było to 11%.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy