?Korona Smakosza? to ogólnopolski plebiscyt, który już po raz trzeci zawitał do polskich miast. Jego celem jest wyłonienie przez mieszkańców najlepszych restauracji, kawiarni i barów, oraz przyznanie im statuetek ?Korony Smakosza?. Ponadto, w ramach plebiscytu odbędzie się akcja ?Weekend za pół ceny?.
<
p>Organizatorem wydarzenia jest firma MAKRO.
?Korona Smakosza? cieszy się prestiżem zarówno wśród mieszkańców, jak i właścicieli punktów gastronomicznych. Atutem plebiscytu jest oddanie głosu w ręce klientów oraz promocja lokalnych restauracji, kawiarni i pubów. Każde miejsce oceniane jest w trakcie wybranego weekendu, w 10 kategoriach:
1. Smak potrawy | 6. Lokal na rodzinny obiad |
2. Wystrój lokalu | 7. Lokal na romantyczny wieczór |
3. Jakość obsługi | 8. Lokal na lunch |
4. Atmosfera | 9. Lokal z najlepszą relacją ceny do jakości |
5. Lokal na spotkanie z przyjaciółmi | 10. Lokal z najlepszym daniem regionalnym |
O zwycięstwie decydują wyłącznie głosy klientów. Lokal, który otrzyma w danej kategorii najwyższą średnią ocen zdobędzie ?Koronę Smakosza? oraz bon na zakupy w hali MAKRO. Atrakcyjne nagrody rzeczowe czekają również na osoby, które zagłosują w plebiscycie. Wyłonienie zwycięzców i wręczenie statuetek odbędzie się na uroczystej gali w każdym mieście biorącym udział w wydarzeniu.
W tym roku ?Korona Smakosza? ma wyjątkowy charakter, gdyż jest jedną z akcji organizowanych z okazji 20-lecia MAKRO w Polsce oraz 50-lecia grupy METRO na świecie. W związku z tym plebiscyt zostanie przeprowadzony aż w 20 miastach w całej Polsce, po raz kolejny w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Białymstoku, Rzeszowie, Lublinie, Toruniu, Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Bielsko-Białej, Poznaniu, Szczecinie oraz po raz pierwszy w Rybniku, Częstochowie, Bydgoszczy, Sosnowcu, Zabrzu, Kielcach i Zielonej Górze. Ponadto w ramach plebiscytu odbędzie się akcja ?Weekend za pół ceny?. Każdy lokal biorący udział w ?Koronie Smakosza? przygotuje specjalną ofertę cenową (50% zniżki) na min. 3 dania ze swojego menu.
?Korona Smakosza? odbędzie się już po raz trzeci. Z każdą edycją plebiscyt zdobywa coraz większą popularność. W 2012 r. wzięło w nim udział prawie 500 lokali gastronomicznych z całej Polski, a głosujący oddali 30 000 głosów. W 2013 r. liczba ocenianych miejsc wzrosła do 1 085, a oddanych głosów do blisko 72 400.
Restauracje walczące o prestiżowy tytuł oznaczone są specjalnymi plakatami. Więcej informacji o ?Koronie Smakosza? oraz aktualizowana lista restauracji dostępne na www.koronasmakosza.pl
Patronat nad akcją objęli Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierników i portal gastronauci.pl.
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach ? jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe ? m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne ? które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku budżetowym 2012/2013 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku budżetowym 2012/2013 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 66 mld euro. Firma zatrudnia około 265 tysięcy pracowników i działach w ponad 2200 halach w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry – międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt, Saturna – lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji można znaleźć na stronie na: www.metrogroup.de.