Data publikacji: 2019-10-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rynek sprzedaży internetowej w Polsce dojrzewa
Kategoria: BIZNES, Handel
Zdecydowana większość dużych sieci detalicznych posiada już swoje sklepy internetowe, a liczba sklepów prowadzących działalność tylko w sieci jest bardzo wysoka.
Zdecydowana większość dużych sieci detalicznych posiada już swoje sklepy internetowe, a liczba sklepów prowadzących działalność tylko w sieci jest bardzo wysoka. Konkurencja jest bardzo silna, a w kolejnych latach należy spodziewać się coraz silniejszej konsolidacji tego wartego już 50 mld zł, według danych za 2018 r., rynku, wynika z danych zawartych w najnowszym raporcie PMR „Handel internetowy w Polsce 2019. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2019-2024”.
Na rynku handlu detalicznego zostało coraz mniej graczy, którzy nie posiadają sklepu internetowego. W samym 2019 r. swoje e-sklepy uruchomiły m.in. sieć drogerii Hebe, lider rynku obuwniczego CCC oraz popularna sieć dyskontów Lidl (choć na razie w ofercie lidl-sklep.pl nie ma artykułów spożywczych). Internet staje się naturalnym kanałem dystrybucji i potencjał do szybkich wzrostów jest coraz mniejszy, a co za tym idzie prognozowane dynamiki wzrostu dla tego rynku są coraz niższe, ale oczywiście nadal zdecydowanie wyższe niż dla całego rynku handlu detalicznego.
Rynek sprzedaży internetowej dzieli się praktycznie po równo pomiędzy sklepy internetowe i platformy handlowe. Chociaż tendencje wskazują na niewielki wzrost udziału sklepów internetowych, to zdarzają się lata kiedy to sprzedaż na platformach rośnie szybciej. Taka sytuacja miała miejsce np. w 2018 r., co związane było m.in. z uruchomieniem przez Allegro usługi abonamentowej Smart, która umożliwia wykupienie pakietu dostaw do paczkomatów i punktów odbioru, co znacząco obniżyło koszty dostaw dla regularnych klientów. Wspomniane Allegro jest największą platformą handlową na polskim rynku, choć szybko rośnie popularność graczy zagranicznych – AliExpress i Allegro.
AUTOR:
Bartosz Bolecki
Retail Business Unit Director, PMR
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Tel. +48 12 34 05 135
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Handel