Biznes Handel

Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu

Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu
To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego

Data publikacji: 2016-01-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu
Kategoria: BIZNES, Handel

To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu BIZNES, Handel - To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

 

W odróżnieniu od większości stron internetowych te należące do kategorii e commerce zawierają powielone wersje podstawowej strony gdzie każda kolejna kopia odpowiada jednemu produktowi. W ten sposób jeden serwis zawiera setki i tysiące podstron. Nie trudno zgubić się w ich gąszczu. Niestety nadal wiele sklepów nie ma dobrych, rozbudowanych wyszukiwarek, które usprawniają znalezienie tego co klienta interesuje. Nie ma nic bardziej irytującego dla konsumenta niż to, że musi przeklikać się przez dziesiątki czy setki stron i zakładek żeby znaleźć to czego szuka.

Błądzenie po serwisie może być tak samo irytujące jak krążenie po centrum handlowym. A przecież zakupy w Internecie powinny być proste, szybkie i przyjemne.

Te, które zainwestowały w dobrą wyszukiwarkę zyskały też na tzw. user experience czyli stały się przyjazne dla użytkownika. Czytelne i proste narzędzie pozwala kupującym szybko znaleźć produkt, co przekłada się na zadowolenie klienta i wzrost sprzedaży. Siłę dobrej nawigacji po stronie internetowej e-sklepu widać po tym jak wpływa na sprzedaż.

 

 Jak dobrze skonstruować wyszukiwarkę w e-sklepie i dzięki temu zwiększyć konwersję?

 

Podstawą prac nad usprawnieniem tego aspektu działania naszej strony jest odpowiednie pogrupowanie towaru. Kategorie, do których dany produkt będzie przypisywany muszą być jasne i czytelne. Jeśli w asortymencie mamy zarówno damskie kombinezony przeznaczone do codziennego noszenia, jak i ich sportowy odpowiednik przeznaczony do uprawiania sportów zimowych to musimy rozdzielić je na dwie różne kategorie np. kombinezony damskie i strój sportowy. Dzięki temu będzie łatwiej zarówno nam jak i konsumentom.

A to już wiesz?  Obuwie polskich marek Wojas i BARTEK w sieci DEICHMANN

 

Pierwszym punktem pracy nad wyszukiwarką jest dodanie filtrów umożlwiających pogrupowanie produktów wedle wszystkich możliwych cech wyróżniających. Dla klienta liczy się każdy szczegół, od ceny, przez rodzaj, kolor, rozmiar aż do tego jakie produkty najczęściej wybierają inni użytkownicy. Artykuły możemy też pogrupować wg. ich sprzedaży. Oprócz porządkowania po kategorii bestseller można też dodać kategorię produktów, których sprzedaż najszybciej rośnie – wtedy można założyć, że robi się na nie moda. Tak samo możemy wyróżnić najnowsze artykuły, które dodano do oferty.

 

Warto również dodać filtry pozwalające na odszukanie produktu najbardziej nam odpowiadającego z tej samej, wąskiej kategorii. Np. wybierając koszulkę danego producenta klient może chcieć zawęzić ofertę tylko do czarnych t-shirtów z nadrukiem. Analogicznie powinniśmy mu umożliwić filtrowanie dla jednego, już upatrzonego przez niego artykułu – jeśli produkt ma kilka wersji rozmiarowych czy kolorystycznych to musimy dać możliwość łatwej selekcji cech interesujących kupującego. Najlepiej umieścić taką możliwość z boku strony danego produktu, tak żeby była widoczna dla użytkownika. Warto też dodać informację jak szeroka jest wyszukana kategoria – ile zawiera produktów i stron do przejrzenia – jeśli klient nie będzie miał ochoty przeglądać pięciuset produktów to będzie miał możliwość dalszego zawężania wyników wyszukiwania do satysfakcjonującej go ilości rekordów. Należy też dobrze wyeksponować wszystkie wybrane przez użytkownika filtry tak żeby mógł w każdej chwili je usunąć czy zmodyfikować.

 

Kolejnym etapem jest dostosowanie zarówno strony jak i samej wyszukiwarki do korzystania na urządzeniach mobilnych. Mimo tego, że nadal większość zakupów jest robiona za pomocą komputerów to klienci często wyszukują produkt za pomocą smartfonów i tabletów, a na domowym laptopie czy PC tylko finalizują transakcję. Ponad to liczba klientów kupujących za pomocą urządzeń mobilnych systematycznie rośnie. Pamiętajmy, że możemy uruchomić osobną aplikację do zakupów w naszym sklepie, jest to szczególnie doceniane przez użytkowników. W branży e-commerce należy być na bieżąco z trendami.

A to już wiesz?  Lagardère Duty Free z przedłużonym certyfikatem ISO 9001:2015

 

Ostatnim ale równie ważnym aspektem prac nad dobrą wyszukiwarką w e-sklepie jest zadbanie o to by nie duplikować treści. Powinniśmy ją tak skonstruować by ścieżka prowadząca do wyszukiwanego produktu była prosta i zrozumiała dla klienta. Z drugiej strony jest to również istotne dla wyszukiwarek internetowych, które indeksują strony i mają wpływ na ich pozycjonowanie.

Agata Lejman, ekspert SalesBee

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Wyszukiwarka dźwignią e-sklepu BIZNES, Handel - To, że klient trafił na naszą stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy