Biznes Handel

Zwierzęce e-commerce

Zwierzęce e-commerce
KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, sfinalizował wejście na rynek hiszpański oraz włoski. Dzięki temu Zoofast – europejska marka KrakVetu, jest obecna już w 15 krajach. W planach na rok 2015 jest podbój kolejnych

Data publikacji: 2015-01-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zwierzęce e-commerce
Kategoria: BIZNES, Handel

KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, sfinalizował wejście na rynek hiszpański oraz włoski. Dzięki temu Zoofast – europejska marka KrakVetu, jest obecna już w 15 krajach. W planach na rok 2015 jest podbój kolejnych państw.

Zwierzęce e-commerce BIZNES, Handel - KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, sfinalizował wejście na rynek hiszpański oraz włoski. Dzięki temu Zoofast – europejska marka KrakVetu, jest obecna już w 15 krajach. W planach na rok 2015 jest podbój kolejnych państw.

„Chcemy pokazać, że pasja, wytrwałość i wyznaczanie kolejnych celów biznesowych są kluczem do efektywnej i rentownej działalności. Nawet w Polsce. Udowadniamy, że nie potrzeba specjalistów z zagranicy ani obcego kapitału, żeby rozwijać się na skalę europejską. W ciągu 8 lat istnienia firmy KrakVet wartość rocznej sprzedaży wzrosła blisko 50-krotnie i w 2014 wyniesie ok 140 mln pln, z czego blisko 50 proc. generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomiliśmy działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chcemy także rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji” – komentuje Marek Batko, Prezes KrakVet.

KrakVet w ciągu 8 lat funkcjonowania rozwija się bardzo harmonijnie. Wraz z osiągnięciem pozycji lidera na polskim rynku, zainwestowano w rozwiązania i infrastrukturę, które pozwoliły na rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży. – „Internet nie ma granic, tak jak i e-commerce, dlatego stopniowo angażowaliśmy się w handel zagraniczny. W 2010 roku postawiliśmy pierwsze kroki u naszych południowych sąsiadów – w Czechach i na Słowacji powstały wtedy pierwsze sklepy Zoofast. Dzięki temu 2010 rok zamknęliśmy z blisko dwukrotnie większym przychodem ze sprzedaży (25 mln w 2009 i 45 mln w 2010). Poszliśmy więc za ciosem i tę strategię realizujemy do dzisiaj, stopniowo otwierając się na kolejnych europejskich klientów. Z krakowskiego centrum logistycznego realizujemy obecnie średnio 50 tys. zamówień miesięcznie dla ponad 350 tys. klientów w całej Europie. Oprócz ekspansji na inne rynki, rozwijamy się także pod kątem produktowym, nie skupiamy się tylko i wyłącznie na dystrybucji. Stworzyliśmy własną markę produktów zoologicznych i sprzedajemy je za pośrednictwem wszystkich naszych sklepów w Europie. Największą popularnością cieszą się produkowane przez nas silikonowe i bentonitowe żwirki dla zwierząt, a także legowiska i przysmaki dla psów” – tłumaczy Marek Batko.

A to już wiesz?  Bricomarché otworzyło kolejny supermarket w Polsce

Z danych Europejskiej Federacji Przemysłu Zoologicznego (European Pet Food Industry Federation) wynika, że w Unii Europejskiej żyje ponad 200 milionów zwierząt domowych, a szacowana wartość europejskiego rynku usług i produktów dla zwierząt to blisko 24 mld euro. „Wchodząc do kolejnych krajów chcemy odgrywać coraz większą rolę na europejskim rynku petbiznesu. Ceny oferowane przez Zoofast w Unii Europejskiej są około 10% wyższe od tych, które przedstawiamy polskim klientom. Związane jest to z kosztami logistycznymi, jednakże nie przeszkadza to nam w osiąganiu najniższych cen na rynkach zagranicznych, jednocześnie nie przekraczając punktu rentowności” – mówi Marek Batko.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Zwierzęce e-commerce BIZNES, Handel - KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, sfinalizował wejście na rynek hiszpański oraz włoski. Dzięki temu Zoofast – europejska marka KrakVetu, jest obecna już w 15 krajach. W planach na rok 2015 jest podbój kolejnych państw.
Hashtagi: #BIZNES #Handel

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy